lördag 30 augusti 2014

Closer med Julia Roberts........

En romantiskt drama står det i min tv-tidning att filmen Closer skulle vara. Jag hade stora förväntningar på den och jag blev nog klart besviken. En annan gång kanske jag gillat den men tyvärr inte igår.......
Men vilket uttrycksfullt ansikte hon har. Kan nog spela vilken roll som helst !! Om någon såg den /har sett den skulle jag gärna vilja höra er åsikt.

Idag har jag börjat ta itu med viktigt "pappersarbete" och jag känner mig så nöjd.

Nöjd är jag också med altanen och blommorna där. De har hämtat sig från den otroliga värmeböljan och nya höstväxter/vinterväxter  får därför vänta ett tag!!
Återhämtat sig lite
Sen blev jag väldigt förvånad när jag hittade flera Oliver på mitt olivträd. Det hade jag inte väntat mig och det ska bli spännande att se om de blir något ätbart av dem. Däremot börjar jag lite smått oroa mig för var jag vinterförvara trädet......lyckades ju inte vinterförvara mina pelargoner Snyft!
Sen  min otroliga rosbukett som jag köpte  den 14 aug . Idag har jag flyttat de sista rosorna till en vas utan vatten. Hoppas de ska torka så här utan att nicka till....
köpt 14 aug
Ikväll blir det Sherlock Holmes för där vet jag ju vad det kommer att handla om och blir nog inte besviken.

TREVLIG HELG  önskas från Lyan



2 kommentarer:

  1. Så väldigt kul, att dina växter trivs så bra. Du har nog lite gröna fingrar i alla fall.
    Jag har också rosor kvar som ser fina ur men gamla, skall ta koert på dem i morgon men sen åker de ut.
    Såg Atleterna men det verkar ju nästan vara lite Docku-såpa- Ingen tv kväll för mig.

    SvaraRadera
  2. Julia Roberts kan spela vad som helst, men när det gäller filmen Closer så är den, nja, ingen favorit alls för mig. Det är väl Clive Owens som är med i den filmen?! Men hennes ögon uttrycker ju allt. På alla sätt och vis.
    Så fina blommor du har! Och när det gäller olivträdet så vet jag bara att min svägerska hade ett och samma i 17 år och det stod i ett söderfönster.....och det bara växte och växte och jag kan inte alls klara dom! Kul med oliverna, då har du till din Martini nu då!
    Agneta kram

    SvaraRadera