måndag 25 mars 2013

Gräddglass mm

Idag har det varit en lugn dag.....inga nya  inköp som levererats ännu.....jag har beställt den utegrupp jag visade häromdagen och inom ca 2 veckor ska den komma. Har jag enorm tur hinner den med en leverans  från storlagret till Mio möbler innan Påsk....Klart det blir kul när jag kan sitta ute på min härliga altan (hoppas bara det soliga vädret håller i sig då) och fika....Idag var det +11 grader i "lilla vrån".




Om ni undrar vad det 3 "underliga mörka sakerna " är så är det solcellslampor. Köpte dem på Claes Olssons tidigare och nu ligger de här på laddning. Lyser faktiskt upp vrån nattetid! När tjälen gått ur marken planerar jag att ha dem i rabatten utanför....spännande och miljövänligt!
 

Sen måste jag tacka dig Harriet för ett underbart kort! Du kan inte ana vad glad jag blev över det.....satt här och funderade över livet i största allmänhet och nu särskilt mitt eget när jag fick din hälsning. Den värmde!


Läser och hör på tv såååå mycket om hur man ska minska i vikt. Inga extra kalorier, ät inte det eller detta....men i mitt fall är det tvärtom. Jag försöker äta ett halvt paket GB gräddglass/dag....eller nästan varje dag för att gå upp i vikt! Det är supergod glass men det blir dyrt också....ekonom som jag är räknar jag ut ca 10 kr/dag x 300 dgr blir 3000 kr för bara glass....men när jag tänker vidare så är det lika mycket som en dagstidning kostar och den slänger man ju direkt.....för god är den inte.... ** Glassen är utöver vanlig mat!
  
Tycker det är trevligt att några redan vill vara med i min lilla UTLOTTNING och jag säger välkommen till tidigare och nya följare som hittat till min nya blogg.

2 kommentarer:

  1. Det var roligt att Du blev glad,tyckte det passade Dig detta kort,med en vacker uteplats.
    Men hallå Du kan inte leva på bara glass.
    Det är viktigt med maten,eljest kan man bli senil.
    Och det vill jag inte Du skall bli,som är så himla klar i knoppen. Solcellslampa hade vi på
    min förra balkong, de lyste väldigt länge på
    kvällarna. Så bra allt funkar nu på bloggen
    kram/Hajan

    SvaraRadera
  2. Jag skrev en kommentar i gårkväll,hittar inte den nu. Det var roligt att du blev glad över
    kortet. Bara en sak Maj, Du måste äta lite,bara
    något mer än glass.Glass är ju ingen mat.Har Du aldrig provat Varma Koppen? Finns masor med olika
    smaker.Jag tycker din högra sida är jättefin nu.
    Tänk så bra att Du inte ger Dig.
    Stor kram från Hajan

    SvaraRadera