onsdag 7 januari 2015

Dystert av olika skäl......

Tycker att det nya året har börjat dystert och särskilt idag......Vad är det som händer i vår värld?? Jag försöker att inte skriva så mycket negativt om sjukdomar, religion mm men idag känner jag mig lika vissen som min fd cyklamen
Jag brukar ha jättetur med mina cyklamen men plötsligt var det för många minusgrader en natt.......och jag tror inte jag lyckas få den att piggna till.

Jag känner mig bedrövad när jag som har så gott om tid numera , hör och ser , nyheter flera gånger under dagarna.  Idag är det den 7 jan -15 och det känns kallt nu (vi har gröna gräsmattor och + grader)

* polis som tvingas till att skjuta en person som misshandlade en kvinna med kniv så svårt att hon var i dödsfara

* skjutningarna i Paris mot en tidningsredaktion

*svensk kvinna som först , allt enligt media, bedömdes som frisk efter kontroll på sjukhus om hon var smittad av det fruktade viruset Ebola men nu kallats in för kompletterande prover

* Flyktingar, svältande o sjuka barn, global klimatförstöring, lokala miljöbrott mm

Usch ! Tänker tillbaka på den lyckliga tid som varit under hela mitt liv (klart att det funnits personliga problem i det som är livet ) men nu verkar det mer än dystert!

Lycka till får jag säga till alla som på olika plan försöker efter bästa förmåga hjälpa och inge hopp och skapa ordning och reda i kaoset.

Kanske kommer det att kännas bättre imorgon. Påverkas ni negativt av allt detta eller lyckas ni fokusera på allt positivt som naturligtvis finnas........
 Kram från Lyan PS. Tänkte trycka på Delete men det blev Publicera .DS


4 kommentarer:

  1. Håller med Dig fullkomligt, vad är det för värld vi lever i. Jag känner inte igen mig alls längre. Vi har varit för naiva i Sverige tror jag. Vi tror ju alla människor om gott, men, men. Cyklamen törs jag inte ha på min inglasade balkong, de är ju så känsliga.
    Så Du måste ha haft en jädrans tur förut med dem. Vi får se lilla vän, ha det så bra
    Du kan och vill. hälsningar fran Hajan

    SvaraRadera
  2. Ja, nog händer det mycket elände överallt nu för tiden.. Det enda man kan göra är vä att önska att det vänder med allt elände, men det verkar ju inte som att det finns något hopp för det..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Ja det är lätt att bli deppig när man läser om allt fruktansvärt som händer....Det gäller att hitta små guldkorn och glädjas åt det....Samtidigt tror jag att det är viktigt att fortsätta tro gott om människor. Ingen föds elak!

    SvaraRadera
  4. Usch ja, det händer mycket runt oss.... :(
    Hoppas det känts bättre idag! Tack så mycket för din röst!
    Kram/Maria

    SvaraRadera