lördag 24 januari 2015

Man blir aldrig för gammal........

När jag vaknade idag var det vitt, orört och vackert ute. Plötsligt vimlade det av barn som särskilt tillsammans med sina pappor byggde snögubbar, rullade stoora snöbollar mm


Jag kände det pirrade i hela kroppen för jag ville vara med......minns när man kastade sig bakåt och gjorde änglar samtidigt som jag ropade på mamma att titta ut genom fönstret och beundra mig. Det var på den tiden vi ungar lekte själva utomhus.......
Somnade till på em och när jag vaknade var det redan mörkt. Det var kallt om händerna så det fick gå fort men visst blev den gullig "Lyans lilla lykta".....




En liten sång som har snöinslag  med Galenskaparna kan ni lyssna till HÄR


Snöbollskram från mig!

3 kommentarer:

  1. så himla bra Galenskaparna är, men kl 02.52 är nog första gången jag lyssnar till dem.
    Vilka fina Evan bilder du har Maj. Håller med dig det var förr man lekte själv, nu har
    Ipod att titta på , visst har det blivit väldigt mycket annat.

    trevlig Söndag önskar jag dig.

    SvaraRadera
  2. Toppen Maj. Älskar Galenskaparna. Ska se dom på Konserthuset Västerås den 14 febr... LÄNGTAR!!!! Kommer onekligen att tänka på en gemensam bekant till oss som tog en "genväg över Kanans land" när han skulle hem fån er när dubodde i Vänsta.....Hi... hi..... Kul att se dina länkade inslag... du har en jättefin blogg.... Kramen från deina Vänner i Hallsta :) /GSch

    SvaraRadera
  3. Din ljuslykta öär jättefin.
    Och så härligt att du gjorde dig en :)

    Kramen

    SvaraRadera