onsdag 3 juli 2013

Testar ny matleverantör......

Idag testar jag ny matleverantör, Mat.se heter de. Har gjort mycket reklam för sig bla på bussar här i Göteborg. Läs mer om dem HÄR

Det finns för och nackdelar med allt...och det gäller ju även här. Men stort + för alltid fri frakt när jag handlar för över 500 kr. Och det är ju inte svårt att komma upp i den summa när jag handlar allt där. Mat hygien mm.
J

Jag planerar att kunna handla, kanske 1 g/vecka, för att inte köpa för mycket och kanske inte behöva slänga något......(har aldrig slängt mat förr men det är svårt att handla till en person för förpackningarna är så stora).
Det man däremot måste se upp med är vad man beställer. Bla pris i förhållande till vikt. Dagens skratt blev det nog när jag plockade upp denna vara....
Jag trodde jag beställt ett gott färskt bröd att smaska på till mitt te....Och jag som inte gillar att baka heller. Kanske får jag baka nu?
Frukt och grönt som levererades var av utmärkt kvalitet. Köpte denna ask med hallon istället för godis!
Jättegoda, stora och fina och UTAN dessa otrevliga kryp som ofta är i egenodlade hallon.
Kan man ha en finare tavla än en skål med olika frukter?
De har naturligtvis färdiga matkassar också men det passar inte mig. Jag gillar skarpt att inte behöva gå och storhandla .......och kommer att fortsätta med detta.



4 kommentarer:

  1. Verkar väldigt smidigt att kunna handla så där att få de hemkört men tyvärr finns inte det här på landsbygden. Hoppas du fick bakat ditt franska bröd nybakat hemma både luktar å smakar gott.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Det är ju värt ett försök att prova detta. Kan Du inte få byta
    brödet att baka mot något annat. Jag har också fått ett erbjudande i dag. Fick ett jättefint vykort med en fin bild från Norrköping, prova vår nya avd hos oss, hälsningar Jhonne. stod det. Jag blev
    ställd eftersom vår goda vän är hemma från Chile, trodde det var han. Men det var från en stor firma som heter City Gross, har de så dåligt med kunder att de måste skriva efter dom. Nej det är väl svår
    konkurens nu mellan alla firmor.
    Pröva på du lilla vän. Kram HAJAN

    SvaraRadera
  3. Stort + få allt hemkört kan jag tro, kanske - när man inte får gå i affären och välja själv, så kan det bli som med brödet :) Men nån regnig dag kan det passa att baka ett gott lantbröd :)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  4. Hejsan Maj, nu har mitt främmande åkt iväg. Men vi har haft en
    trevlig pratstund. Jag har varit hennes svärmor kan man säga, men så tog kärleken slut emellan min son och henne. Men vi har hållit kontakten hela tiden, det är skönt tycker jag.
    De hade aldrig några barn. Hon skriver nästan varje gång på min blogg, fast under anonym. Nu fick Du reda på lite från mig med.
    kram till dig. Bra med hemskickade matkassar tycker jag.

    SvaraRadera