söndag 30 november 2014

Det tisslar och tasslar i vrårna Första Advent.....

Här har det inte varit lugnt på eftermiddagen.....i mitt Dala skrin har det varit mycket ljud för locket satt tydligen för hårt.......
Men nissarna lyckades till sist få upp det och otroligt nog hittade de till samma ställe som förra året. Trivdes väl där!
Vi startade denna adventstradition när sönerna var yngre. I korthet fungerade det så att slevarna (de första hade jag gjort själv) som Tomten sitter på fick hjälp av nissarna att ev dela ut små saker dagarna 1-24. Det är ju så att det finns många barn och alla hinner inte få någonting varje dag. Mycket spännande att titta i sleven och aldrig några ledsna miner om det inte fanns något. Adventsdagarna fanns någon litet finare sak. Nu lever traditionen vidare men nu får man bara något 1-4 Advent.

Nu när Sophie kommit till familjen har hon fått överta sin fars första slev som jag gjorde när han var 2 år.

Jag tror jag själv numera tycker det är roligast med "slevarna" Är väl lite barnslig kanske?

Önskar alla som tittar in hos mig en  fortsatt trevlig Första Advent


2 kommentarer:

  1. Nu skall en trött hajan gå och lägga sig, det skall bli skönt.
    I morgon är det promenad , så där tycker jag om det. Lite gnällig i kväll, förlåt mig för det. I bland är man lite för trött. kram från
    Hajan

    SvaraRadera
  2. Åhhhh, vilken trevlig tradition och så roligt att lilla Sophie fått ta över den fina sleven!

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera