tisdag 16 december 2014

Jag och Tomten shoppade lite.......

Igår fick jag plötslig lust  att åka iväg till affärscentrumet " Frölunda Torg". Ni som varit där vet ju att där finns det mesta och lite till att inhandla......
Tur för kassan att jag inte längre vill och orkar gå i alla affärer. Bra var det också att det inte alls var så mycket folk som jag trodde.
Tomten hittade lite julklappar och jag köpte lite småsaker.....
Nya ögonskuggor som jag ska testa idag
Glömde ta kort på alla julpyntade affärer men i en affär blev det STOP. Har länge tänkt köpa ny mobil istället för den som jag har som krånglar hela tiden.......Hade inte alls tänkt köpa någon nu och vet inte ännu om det blev rätt telefon jag tog med hem.

Öppet köp om jag inte bryter förpackningen. Egentligen tycker jag den är för stor men men.......hoppas få hjälp och  råd av sönerna om jag ska behålla den (foto fr nätet)
Om någon av er har en sådan blir jag glad och tacksam för att höra vad ni tycker om den.

Önskar fortsatt bra dag här från Lyan där pelargonerna blommar för fullt ute och julkänslan har lite svårt att infinna sig.
Slutligen bjuder jag på en julklapp önskad av Nat King Cole......All I want för Christmas...Varsågoda att lyssna HÄR

3 kommentarer:

  1. Hej min lilla bloggvän, så härligt Du hade det som kom ut i handeln. Det bär över ett år sen jag var i en affär. Jaa Coop förstås här där jag bor, men de har ju inget utbud mer än mat. Jag har lämnat pengar till min dotter så hon handlar, men det bliver ju inte riktigt detsamma med känslan. Men jag känner mig osäker efter alla olycko
    tack för den fina och härliga musiken

    SvaraRadera
  2. Frölunda Torg är nog det köpcenter jag gillar bäst i Göteborg. Någon Sony har jag inte, men våran målare vi tagit hjälp av har. Och han var väldigt nöjd med sin nya. Vad nu det kan vara värt.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. Varje större stad har ju sist stora köpcentra. Hos hos heter det Erikslund.
    Jag känner mer för att gå i centrum i mindre städer. Här i Mälardalen har vi några.
    I morgon ska jag åka till Sala. De flesta julklappar är klara men någon liten sak
    blir det nog. Kanske en julklapp till mig själv.
    Det här med mobiler är inte lätt. Jag har sedan en tid tillbaka en som liknar din.
    Ja, alla mobiler är väl bra -- bara man lär sig dem, vilket inte är så lätt alltid. Kanske är det ett lamt intresse som gör det svårt.
    Ha det bra. Kram Viola

    SvaraRadera