lördag 5 juli 2014

Vilken kväll....





Vi har haft härligt väder idag. Tom lite för kvavt en stund runt lunchtid. Men nu är det en fantastisk kväll. Lagom varmt och ingen vind. Ovanligt! Det brukar oftast blåsa i varierande omfattning.
Det är som jag brukar säga....precis som utomlands!

Annars händer inget särskilt att berätta här ifrån Lyan. Ni som läst mig förr vet att jag gillar fotboll och idag har det ju varit och kommer att bli spännande matcher. Sista  veckan det pågår.....Undrar vem som står som segrare...?

Önskar er trevlig kväll att njuta av. Vi får inte grilla på våra altaner/uteplatser men jag kan tänka mig att det ryker i grillarna för dem så kan och får grilla.
 

Till sist lite härlig svensk sommar musik

ÄNGLAMARK med Sven-Bertil Taube HÄR
Nu grönskar det i dalens famn......HÄR
ÖPPNA LANDSKAP med Ulf Lundell HÄR
och naturligtvis denna som man aldrig tröttnar på
IDAS SOMMARVISA HÄR

4 kommentarer:

  1. Ja, en behagelig varme har det vært her også i dag, til langt ut på kvelden...
    Grilling er tingen!

    SvaraRadera
  2. Hej igen lilla Maj, nu är jag på gång igen. Har precis ingen värk , fick väldigt star medicin men har bara rört dem en gång, tycker jag bliver lite lummig i huvudet av dessa morfin tabletter. Kör med mina Alvedon, och det går bra . Så roligt att vara här igen. Det måste ju bli bättre varje dag, men räknar förstås inte med att bliva som en 40 åring., det är ju länge sen. Så bra att de som vill grilla får det hos er. Jag vet inte hur det är här, men det kanske de får som har uteplatser. vi hörs snart igen, hoppas Du mår bra lilla vän. Kram från Hajan

    SvaraRadera
  3. Vi hade väldigt varmt igår, men tyvärr också mycket kvavt. Det var nästan så det var svårt att andas. Idag verkar det bättre så jag ska passa på att sätta mig i trädgården ett tag och bara njuta. Kram

    SvaraRadera
  4. Varmt så att man önskar sig ett åskväder. Nu har regnet kommit, men inte är det mycket, inte än. Utomlands och osvenskt klingar positivt i våra svenska öron. Förvisso längtar vi efter värme för det mesta, men något svenskt skulle väl också kunna vara eftersträvansvärt. Inte regn och kyla förstås.

    SvaraRadera