onsdag 30 juli 2014

Nu går det att andas igen....

Enligt dagens väderprognos i GP är det ganska behagliga dagar att vänta.....




Under bloggvilan har det väl varit ganska lugnt här i Lyan .....det rullar på.....

GLAD blir jag varje gång jag får ett personligt brev från barnbyn där mitt fadderbarn "Vivien" bor
Jag blir nästan tårögd när brevet avslutades med att Vivi ,som hon tydligen kallas, ber sin by-mamma att inte glömma hälsa från henne med orden " Vivien is so glad that there is someone, somewhere in a distant country who thinks and care about her". Länk till mer information HÄR om SOS-barnbyar


Ännu gladare blir jag naturligtvis över min Prinsessa ! Jag och Fias mormor har varit barnvakter måndag till tisdag när föräldrarna reste bort. Det hela gick fantastiskt bra och Fia ropade inte en enda gång på mamma eller pappa......Att hon är ett underverk har ni redan förstått och väldigt duktig. Tänk att redan kunna skriva Tackkort till den fina presenten jag fick
Glad blev jag när tv2 visade en ny version av min favoritbalett Svansjön. Trodde aldrig att jag skulle kunna tänka mig annat än den klassiska versionen . Detta är en speciell uppsättning med annorlunda historia så man får förbereda sig lite genom att läsa om Matthew Bournes uppsättning. Musiken är den vanliga Länk HÄR
Tog några foto via min TV och kvaliteten blir därefter
Kul  är det att Nyblom Kollén har länkat till min blogg efter det att jag kommentera deras inlägg om Outletbutiken
Avslutar med att påminna er om att imorgon är det sista chansen att delta i mitt lilla Sommarlotteri

Ha en fortsatt bra torsdag

2 kommentarer:

  1. Det var ett tag sen sist jag hittade Dig. Det har varit alldeles för varmt
    tycker jag. Nu har vi bara 27+ just nu.
    Hoppas Du har det bra i värmen Maj, hälsar Hajan

    SvaraRadera
  2. Ja, den här värmen har varit näst intill outhärdlig. Man ska inte klaga... det här är vad vi väntat på - så låter det om man säger något... men visst är det betydligt skönare med mer "normala" sommartemperaturer.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera