onsdag 9 juli 2014

Önskar att det kunde vara .....just lagom

Lagom ?  Lagom är naturligtvis inget "fast mått" utan varierar från person till person.....just nu gäller det värmen i Lyan.

Jag har ju, som många av er vet, alla min fönster och altanen i Söderläge. Det innebär fn nu när Gbg, enligt vad jag läst i GP,  är varmast i landet att jag inte kan vara där på hela dagen.
Jag har vidtagit de åtgärder jag kan




Det är alltså en fläkt som gör lite nytta (man såklart är det ingen AC), neddragna persienner hela dagen och dricka mycket vatten.
Börjar förstå varför man utomlands försöker skydda sig mot solen och vi betalar för  att "knappt kunna andas". Nej tack! Vintersemester gillar jag. Såklart vet jag att många, väldigt många gillar att steka i solen men det gillar inte jag.....och har aldrig gjort.

Nu går solen strax ner bakom hustaken och temperaturen börjar sjunka lite......
Kanske dags för en tröja, haha, när jag snart ska sätta mig därute  och invänta matchen. Den andra semifinalen som spelas mellan Holland - Argentina. Hoppas på en spännande kväll......




Så dags för en öl och lite kalorier innan den startar.

3 kommentarer:

  1. Hej min lilla vän, Jag ser inget heller, nedrullat överallt persienner och gardiner.
    Just nu ligger solen på, så jag knappt ser tangenterna för solen. Någon måste ha ändrat ställningen på Persiennen. Men jag bor ju så härligt så jag kan ha fönstren
    öppna i sovrummet hela natten. Det är skönt. Det ena väger upp det andra.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  2. Jo det är nog lite pust och stön väder nu just! :) I dag har det varit rätt molnigt här så bara en 23-24 varmt mer lagom! Ha det så bra i sommar värmen!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  3. Visst är det underligt att vädret aldrig är lagom när allting annat kan vara det. Undras om det hjälper att man tänker på den kalla vintern som kommer så småningom. Kram

    SvaraRadera