måndag 24 februari 2014

Trycker på Gilla-knappen

Nu är tidningar/månadsmagasin fulla av tips för att få den rätta vårkänslan när det gäller inredning ,kläder mm.
I nya Femina har jag fastnat för bla detta.

Gillar att en modell är i mogen ålder och som "står still" på fotot. Tycker inte om klädbilder på supersmala flickor i som det verkar ca 12 årsåldern som hoppar och skuttar runt och som gör det nästan omöjligt att se kläderna. För det är väl det som är meningen, eller?
Jag kan notera att kjollängden nu är på väg ner, dvs blir längre.....och att byxorna blir kortare och vidare. Som jag har längtat efter det!
Synd att jag inte har foton på alla fina kläder som mamma sydde och jag ritade.....hade en rutig ensamble med kjol,byxor och jacka i rutigt. Och så klart polo till det......och som nästan alltid Loafers.......



Gillar dessa
Jag har målat ögonen med eyeliner sen jag var tonåring och det går bara inte att sluta med det för då "känner jag inte igen mig själv" när jag kollar i spegeln. Men denna fräcka look har jag inte vågar mig på. Häftig! Trycker på Gilla......



Och till sist en kavaj utan ärmar. Jag älskar västar och denna känns som min.......Gillar skarpt!

Nu väntar jag på programmet där vi ska hylla våra OS-hjältar och kanske tittar jag på det nya Talang Sverige .......

Kram





5 kommentarer:

  1. Både långbyxorna, skorna och västen "Står det Maj på", ... jag förstår att du gillar dom och jag tycker du skall våga dig på den där eye-linern den ser fräck ut och du blir nog glad när du tittar dig i spegeln med den.... och det är ju värt mycket ;) Kram från nattugglan GSch :)

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt Maj angående modet. Jag bryr mig inte så mycket längre är ju
    ingen stans, utom hos mina barn och de får ta mig som jag är. Nej jag har fått påbackning i dag från vännen Anita i Göteborg. Jag skrev till Dig att hon var frisör på
    Kugsholmen, men det var fel hon var på M/S Stockholm. Du kanske kommer ihåg den som krockade med Andre-Doria i hamninloppet till New York. Anita börjsde när den var nyreparerad. Men vinkade farväl till din båt gjorde vi i alla fall så det var rätt.
    I slutet på 50 talet sydde jag mina kläder själv. Man gjorde det på den tiden. Sen gick jag Mannekäng ofta på den tiden. Det var kul, då fick man köpa en del plagg
    lite billigare på så vis. Men det var på Hedenhös tid. Det blev lite långt, men rätt skall vara rätt, kram från Hajan

    SvaraRadera
  3. Att kjolen blir längre,det gillar jag! Kram!😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du tittar in hos mig och tack för kommentaren/M

      Radera
  4. Skönt med lite längd på kjolen...när jag väl har det på mig...Däremot korta byxor...med mina korta taxben ser det förskräckligt ut, så där passar jag nog!!
    Kram kram

    SvaraRadera