måndag 17 februari 2014

Snart är alla tomtar tillbaka i vrårna.....





Nu återstår det inte såååå många tomtar och annat pynt i Lyan. De flesta Tomtarna har fattat att det är dags att krypa ner i vrårna nu när det närmar sig vårmånaden mars....

Idag har det ju inte varit något, som jag tycker, spännande från OS. Jag gillar ju svenska Antikrundan men även det engelska programmet där de gäller att förränta sitt kapital genom att köpa billigt och sälja antikviteter/Loppisfynd dyrare. Tittar ni också på det?
Såg tyvärr inte om det blev vinst på detta tråg/fat
Det närmaste jag kom curling idag.En liten whiskeyminiatyr

Nej ingen tv idag utan Patiens på datorn, Wordfeud på mobilen och fortsatt läsning i min feel-good bok som Lasse Berggren skrivit. Många igenkännanden där......



3 kommentarer:

  1. Jag tycker den Engelska antikrundan är lite roligare ibland. Idag satt jag och såg på Isdansen på 10an. Hockeyn för flickorna gick ju inte så bra. Men faktiskt blev jag
    väckt, hade suttit och somnat vid TVn. Nu skall jag lägga mig, i morgon förstår du har
    jag städning. Det är så fina och rara flickor som jobbar. ha det så bra Maj

    SvaraRadera
  2. Hej Maj!

    Jo, jag brukar till på den engelska också ibland. Igår såg jag om en 300 år gammal docka som värderades till 20 000 pund. Otroligt med tanke på i vilket skick den var. Tycker det är intressant att höra när de berättar om de olika föremålen.

    Nej, igår var ingen tv-dag direkt. Vad läser du för bok? En feel-good bok är alltid bra att ha på lut :o)

    Jag hittade två halmbockar på sidan om bron. Dom var totalt översnöade så jag har inte ens sett dem. Så nu är all julen borta här också :o)

    Ha en fin dag!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  3. Nej, det engelska har jag inte sett. Jag är rädda att jag blir ännu mera anglofil då.....Jag ser just nu på OS, fast som du säger, nu har det inte varit något, men det kommer väl mera framöver. Spännande!
    Jag ser sparsamt på tv, men jag sitter alltid med om kvällarna, men jag grejar alltid med något annat utom då det är Leif GW, Homeland (inte just nu) och det är något mer jag vill se, men nu minns jag inte ens vilket!
    Så du hade också Nittsjö. Jag förstår om du lämnade det kvar, det är väldigt tungt och utrymmeskrävande. Men fint!
    Agneta kram

    SvaraRadera