lördag 23 februari 2013

Glad igen!

Godmorgon , ja det har det blivit!
Nästan hela dagen/em igår var min dator helt ur funktion och jag hade "lyckan" att se denna bild hela tiden
Trots att modemet startades om mm så gick det inte att komma in på önskade sidor.....

Idag tog jag mig för att ringa Comhem som jag tidigare i det längsta undvikit att kontakta....MEN idag fick jag tala med en alldeles förtjusande man/kille. En lugn,trygg Norrlänning av dialekten att döma  som lugnt och metodiskt kollade upp "sak för sak" och till slut lyckades med att komma fram till vad som var problemet.
Jag hade lyckats "komma åt" en ynka, pytteliten knapp på framsidan av datorn. Det är ju oerhört lätt när man tex har datorn i knät
När den kommit ur lägen syns en liten röd markering vid sidan
Man lär sig något varje dag sägs det och det har jag ju gjort nu. Kanske kan det vara till hjälp för er någon gång (knappen sitter på olika ställen på olika datorer men det är bild på en signalmast på den).

Vi har det mest strålande väder och vad kan väl passa bättre när jag skickar en Grattishälsning till Kronprinsessan Estelle på hennes 1-års dag!


3 kommentarer:

  1. God eftermiddag Maj, visst är det som min måg
    säger, det är inte fel på datorn,utan på
    användaren. Jag blev lite tjurig varje gång när
    han sa och var har Du varit i dag och spretat.
    Jag törs nästan inte säga det,men jag viskat tyst, nu krånglar den aldrig. Men det sista jag gjorde, att jag kom emot en knapp på höger sida, ut kom en lucka farandes. Det var ju för
    dvd och cd skivor. Halleluja det visste inte jag.
    jag säger som Du man lär sig något varje dag.
    Jag är ju i allafall över 80 så jag är så glad
    över detta sällskap. Man är ju aldrig ensam
    när man har denna. Björnkram från Hajan

    SvaraRadera
  2. det där visar sig alt ändå, hos mig i alla fall.
    Lyckliga ni som har sol, hoppas den kommer hit imorgon. Jag längtar sååå efter den.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Visiting from SAT Show Off. Have a nice weekend :)

    SvaraRadera