söndag 17 februari 2013

Är det helt "ute" med vitt nu......

Jag sitter just och läser i nya numret av "Drömhem & trädgård" och kan konstatera att det är pasteller och åter pasteller som gäller.

Sen kan jag inte låta bli att le för mig själv när inredningstipsen handlar om hemvirkade smådukar och mormorsrutor.......


Loppmarknader mfl secondhandbutiker brukar ju vara översvämmade av små rara dukar av alla slag. Och det var inte länge sedan det ansågs som "förspilld kvinnokraft" att sitta hemma och virka och sticka.

Men vi som suttit tillsammans med våra mammor, på syjuntor osv och virkat/stickat, ja vi kan konstatera att inget verkar "nytt under solen"......

Trots att jag gillar hemvirkat kan jag nog tycka att detta är att gå lite till överdrift, eller?


På tal om sol så fanns de ljuvligaste bilder på kommande blomprakt. Finns väl nästan inget så vackert som Forsythia


Nu ger jag upp för idag....jag kan bara se en av mina bilder uppdaterade och har ingen aning om vad ni ser och i vilken ordning. Hade hoppats slippa detta i nya bloggen. Såååååååå tjatigt  Så här (om nu bilden kommer med) ser det ut hos mig......
Trevlig söndagkväll önskar jag er som ev tittar in hos mig.





6 kommentarer:

  1. Hej Maj!

    Sitter här o småskrattar lite. Jag är alltså helt rätt ute mitt virkande då. Hahaha, tänk att jag är lite modern för en gångs skull. Har otroliga mängder virkade dukar, spetsar, kragar, kuddar....

    Har alltid gillat detta och köpt mängder med dukar på olika loppisar för nästan inga pengar alls. Jag brukar alltid tänka på den stackare som lagt ner så mycket arbete och tid.

    Jag är med i Lantlivs läsarpanel och väntar på att få en 6 månaders pren på Drömhem o Trädgård i belöning. Tycker faktiskt den där virkade tevärmaren var lite kul. En annorlunda present tillsammans något gott te tex. Fanns mönstret med i den tidningen?

    Vad tråkigt att det krånglar med bilderna här också. Hoppas det löser sig!

    Ha en fin start på veckan!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Ja lilla Maj, jag har massor med virkade dukar. Hellre det
    än de tomma bord utan dukar på. Det är ju inte modernt att ha gardiner heller. Ja ala får ju ha vad de vill, men jag tycker
    det ser ut som på ett Lasarett med dessa tomma fönster
    hos mina barnbarn. Skulle aldrig falla mig in att säga detta till dem,alla måste ju få ha som de vill.
    Konstigt med bord utan dukar, det finns ju något oxå
    som heter strykjärn, andvänds inte det längre.
    Dina bilder är jättefina för oss i allafall.
    kram Harriet

    SvaraRadera
  3. Tack söta Maj! Vi får se om jag ev får tidningen i lådan i veckan. Hör av mej igen om mönstret ifall den inte kommer.

    Fin Dag....önskar Jag! :o)

    SvaraRadera
  4. Hej grattis till din nya blogg !
    Tycker att det är så intressant och kul att läsa om dina funderingar och tankar !
    - Virkade "tekannor" är absolut FÖR mycket...
    Ha det gott och hoppas det löser sej med ditt bildstrul!
    Kram / Anneli


    SvaraRadera
  5. Hej jag har hittat hit :=) så söt den lilla te huvan är...lycka till med bloggen.. kram Jessica

    SvaraRadera