onsdag 5 juni 2013

Mitt "sovrum" börjar ta form.....

Äntligen, äntligen börjar mitt "sovrum" bli klart! Min lilla lya kommer att få tre funktioner sovdel-vardagsrum i mitten-arbetsrum/vrå nära fönstret......lägenheten totalt är på ca 43 kvm inkl kök,hall,toa mm.

Så det gäller att planera boendet så att det fungerar och jag trivs! Jag trivs redan med att diverse plankor och två ramar nu är monterade. Nya lakan på plats.....nu återstår bar lite "finputs"....Jag kommer att sova som en prinsessa i natt

Vi bestämde att inte montera fast den i väggen som det först var tänkt






Jag kommer nog inte att ha överkast på när bara jag är hemma.....tror jag...

Kan man se sig mätt på alla blommor fn....tror inte det! Och frukt är ju också så fint....




Nyplanterad ros i vår Bostadsrättsförening
Jag är supernöjd med min dag.....kommer sen bara köparen och hämtar Älghornet imorgon så blir det bra med utrymme och trivsamt lagom till Nationaldagen vår.
Jag har årets första rabarberpaj i ugnen.....och nu var det dags för Kajsa W igen. Potatismjöl....jaså inte?
Jag tog lite maizena istället...hoppas det blir bra.

*****TREVLIG  KVÄLL önskar jag*****



5 kommentarer:

  1. Kära nån, såå fin Din säng är!
    Där, kommer Du garanterat att få världens goaste prinsessömn :-)

    Vackra blommor & frukter.
    Kajsa W-stilen gillar jag också ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättevacker säng! Har jag missat nåt inlägg? Är den ny? Den ser helt förträffligt fin ut och kan tänka mig ha en sån i mitt sovrum. :)

    Må så gott!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, sängen är inte ny men omgjord lite. Från början var det en dubbelsäng (min fd har gjort ramen) och jag har bara väntat på hjälp med monteringen.

      Radera
  3. Så härligt Maj att Du fått din bädd klar. Det var inte dåligt,
    där ligger du skönt måste jag säga.
    Jag trodde Du köpt mera blommor till Altanen eller ?
    Det tyckte jag var bra att han borrade fast den, det bliver ju sådana borrhål, De kostar pengar.
    Som vanligt är det sent, men i kväll har jag sett på TV länge.
    ha det så gott i din säng, och sov gott nu.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  4. Åh så fint det blev med sängen. Den sover du nog gott i.
    Kram Åsa

    SvaraRadera