onsdag 17 april 2013

Jag har hittat tillbaka till böckernas värld!

Omständigheterna har varit sådana på det nya året att jag , tyvärr, inte läst ut en enda bok på flera månader......men idag har jag varit på BOKCIRKEL på biblioteket i Askim för första gången.
Vi var inte så många deltagare och det tycker jag personligen är bra.....vi har läst (jag hann inte hela) denna
mycket ovanliga bok. Det är en samling noveller som tilltalar mig mycket men det var jag nog ensam om...."för tung" var bla ett omdöme......






Läs mer om boken HÄR och HÄR

Till nästa cirkel på dagtid ska vi läsa denna bok


Utomordentligt sympatisk tid förresten , kl 11. Man måste ju vakna till innan man kan diskutera böcker.....
Denna ska vara en feel-good berättelse.....har aldrig läst något av författaren och det ska bli kul att stifta bekantskap med den. Läs mer HÄR

Som jag skrev ovan gäller detta Läsecirklar på dagtid. Eftersom det är lång tid emellan så tänker jag gå även på kvällscirklarna. Tills dess ska vi läsa denna bok. Mer om boken finns att läsa HÄR


Till sist har jag lånat en bok som min vän Tommy länge så starkt rekommenderat. Nu fanns den på hyllan för Lästips och jag snappade till mig den direkt....Mer finns att läsa HÄR





Ja, nu har jag många mysiga läsupplevelser framför mig.....om det fina vädret håller i sig så blir det läsning på altanen i nya utegruppen med en liten kaffetår till......Jag har ju ingen kaffebryggare eftersom jag numera dricker mycket te och därför köpte jag detta kaffe....





Troligen inget för en äkta kaffeälskare men efter att ha smakat kommer jag att använda en mix av vanligt starkt Nescafe + detta....hoppas det kommer att smaka bra!

** Det går nog bra med en liten altan/balkonglåda  med växter också

5 kommentarer:

  1. Så bra att Du gillade böckerna. Jag har kommit från detta med att läsa böcker. Som Du sa, jag sträckläste förr. Men det är länge sen jag hittade en sådan bok. Jag har en talbok i datorn, som jag fick av min dotter. Den är roligt Helge Skoog är uppläsaren. >Men det är något som inte stämmer för mig. Då ser jag hellre
    ett par avsnitt på TV.
    Lycka till nu Maj, med dina böcker
    kram Hajan.

    SvaraRadera
  2. Tack för alla fina boktips. Måste kolla mer på dem senare. Jag brukar också köpa sånt kaffe. När vi är ute i naturen tar jag med varmt vatten i termosen. Sedan är det bara välja om man vill ha te eller kaffe och bara en termos behövs.

    Din kaffekopp är sååå vacker! Min favorit! :o)

    Allt gott!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  3. Vist duger en liten blomlåda på balkongen,man kan ha det så mysigt på en balkong
    att läsa är så kul men så mycket som du läser gör inte jag
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Tack för lite boktips. Har svårt att hitta bra böcker, jag vill att de ska vara bra direkt. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  5. Själv läser jag inte så många böcker - bara sagoböcker, faktaböcker och trädgårdstidningar. Men, jag har en gubbe som läser jämt och ständigt, dag som natt när han vaknar till. Vi har bokhyllor i 6 av rummen och jag funderar på om vi inte skulle samla alla på ett ställe - ett "bibliotek" kanske, men jag tror inte att min lagvigde vill blanda sina böcker med mina.
    Ha en fin dag och må så gott!

    SvaraRadera